INBOUND MARKETING

De digitale strategie achter elk succesvol online bedrijf


Contact

Wat is Inbound Marketing?

Inbound marketing is een strategie die ervoor zorgt dat potentiële klanten naar jou toekomen en dit door het aanbieden van zinvolle en handige informatie. Omdat je iets toevoegt aan de basisbehoefte die de prospect wenst in te vullen, kan je met hem in contact blijven gedurende zijn customer journey.

Het gaat hier dus over het creëren van thought leadership, organische zichtbaarheid en sociale reikwijdte. Belangrijk bij inbound marketing is dat je uitgaat van eigen kennis, kunde en kracht.


De achterliggende methodologie

Elke klassieke customer journey kan je onderverdelen in vier duidelijk te onderscheiden fases  

Attract

Dit is de eerste fase waarin je in contact komt met potentiële bezoekers. Bezoekers zijn op zoek naar informatie of antwoorden op hun vragen.

Convert

In deze fase gaan we potentiële bezoekers ofwel omzetten naar een hot lead ofwel naar een eigenlijke aankoopintentie. Belangrijk hierbij is het scoren van je lead

Close

Bedrijven die een uitstekende lead nurturing flow hebben, slagen er gemiddeld in om 50% meer leads te generen die klaar zijn om een aankoop te doen.


Delight

In de laatste fase en zeker niet de minst belangrijke fase, zorg je ervoor dat de klanten je promotors worden.

Inbound Marketing

"Nieuwe" marketing waarbij marketing tools ingezet worden om de interesse van een doelgroep te verdienen in plaats van deze aan te kopen.

  • Interactieve en wederkerige communicatie
  • Potentiële klanten komen naar jou via search engines, social media, ...
  • Waardecreatie voor de consument
  • Hoge CTR
  • Lage kosten



Outbound Marketing

"Oude" marketing waarbij marketing tools ingezet worden om producten en diensten te pushen naar bepaalde consumenten

  • Eénrichtingscommunicatie
  • Potentiële klanten worden bereikt via klassieke kanalen zoals kranten, TV, radio, ...
  • Geen waarde creatie voor de consument
  • Lage CTR
  • Hoge kosten