Email Marketing

Het succes van elke e-mail campagne zit hem in de gedetailleerde uitwerking ervan.

Wat is E-mail Marketing?

E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij prospecten of klanten door middel van een e-mail direct benaderd worden.
E-mail Marketing heeft meestal één van de volgende doelen:

  • Nieuwe klanten werven
  • Bestaande klanten overtuigen te kopen
  • Relatiebeheer

e-mail marketing

Succesfactoren voor een geslaagde e-mail marketing campagne

Wij geven alvast graag volgende 3 tips mee om elke e-mail campagne tot een succes te maken.

Sass

Vraag toestemming

Stuur zeker geen e-mail uit naar prospecten of klanten waarvan je de toestemming niet hebt, dit kan alleen maar nadelige effecten hebben op je toekomstige campagnes.

Sass

Personaliseer

Stel je e-mails zo persoonlijk mogelijk op. Geen enkele prospect of klant heeft baat bij een generieke e-mail waaraan hij of zij geen enkele boodschap heeft.

Sass

Analyseer

Rome is ook niet in één dag gebouwd. Maak daarom zoveel mogelijk gebruik van A/B-testing en voorzie voldoende tijd om de juiste conclusies te trekken.

8 voordelen van een e-mail campagne

Elke e-mail campagne levert snel grote voordelen die je kan behalen zonder al te grote inspanningen te moeten leveren.

Segmentatie

Gemakkelijk te delen

Hoge deliverability

Creativiteit

Brand awareness

Enkele interessante gratis tools

Ben je op zoek naar enkele gratis tools die de impact van je e-mail campagne direct een duwtje in de rug kunnen geven ?

Resource

SPAM:
Test je e-mail

Zorg dat je e-mail niet in de spam folder terecht komt, maar dat hij de aandacht krijgt die hij verdient.

Resource

PREVIEW:
Test je e-mail

Vooraleer je een grote e-mail campagne uitstuurt, test je best op de meest voorkomende platvormen of je e-mail perfect leesbaar is.