E-mail marketing
Het succes van elke e-mail campagne zit hem in de gedetailleerde uitwerking ervan.
Wat is E-mailmarketing?
E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij prospecten of klanten door middel van een e-mail direct benaderd worden.
E-mail Marketing heeft meestal één van de volgende doelen:
- Nieuwe klanten werven
- Bestaande klanten overtuigen te kopen
- Relatiebeheer

Succesfactoren voor een geslaagde e-mailmarketing campagne
Wij geven alvast graag volgende 3 tips mee om elke e-mail campagne tot een succes te maken.

Vraag toestemming
Stuur zeker geen e-mail uit naar prospecten of klanten waarvan je de toestemming niet hebt, dit kan alleen maar nadelige effecten hebben op je toekomstige campagnes.

Personaliseer
Stel je e-mails zo persoonlijk mogelijk op. Geen enkele prospect of klant heeft baat bij een generieke e-mail waaraan hij of zij geen enkele boodschap heeft.

Analyseer
Rome is ook niet in één dag gebouwd. Maak daarom zoveel mogelijk gebruik van A/B-testing en voorzie voldoende tijd om de juiste conclusies te trekken.
8 voordelen van een e-mail campagne
Elke e-mail campagne levert snel grote voordelen die je kan behalen zonder al te grote inspanningen te moeten leveren.
Segmentatie
Gemakkelijk te delen
Hoge deliverability
Creativiteit
Brand awareness
Enkele interessante gratis tools
Ben je op zoek naar enkele gratis tools die de impact van je e-mail campagne direct een duwtje in de rug kunnen geven ?

SPAM:
Test je e-mail
Zorg dat je e-mail niet in de spam folder terecht komt, maar dat hij de aandacht krijgt die hij verdient.

PREVIEW:
Test je e-mail
Vooraleer je een grote e-mail campagne uitstuurt, test je best op de meest voorkomende platvormen of je e-mail perfect leesbaar is.


Gratis startersgids
Op zoek naar het ideale stappenplan om je inbound strategie vorm te geven?