Skip to content

E-mail marketing

Het succes van elke e-mail campagne zit hem in de gedetailleerde uitwerking ervan.

 
e-mail marketing

Wat is E-mailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij prospecten of klanten door middel van een e-mail direct benaderd worden.


E-mail Marketing heeft meestal één van de volgende doelen:

  • Nieuwe klanten werven
  • Bestaande klanten overtuigen te kopen
  • Relatiebeheer

Succesfactoren voor een geslaagde e-mailmarketing campagne

Wij geven alvast graag volgende 3 tips mee om elke e-mail campagne tot een succes te maken.

Vraag toestemming voor elke e-mail campagne

Vraag toestemming

Stuur zeker geen e-mail uit naar prospecten of klanten waarvan je de toestemming niet hebt, dit kan alleen maar nadelige effecten hebben op je toekomstige campagnes.

 
Personaliseer je e-mail campagnes

Personaliseer

Stel je e-mails zo persoonlijk mogelijk op. Geen enkele prospect of klant heeft baat bij een generieke e-mail waaraan hij of zij geen enkele boodschap heeft.

 
Analyseer je e-mail campagnes

Analyseer

Rome is ook niet in één dag gebouwd. Maak daarom zoveel mogelijk gebruik van A/B-testing en voorzie voldoende tijd om de juiste conclusies te trekken.