E-mail marketing
Het succes van elke e-mail campagne zit hem in de gedetailleerde uitwerking ervan.

Wat is E-mailmarketing?
E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij prospecten of klanten door middel van een e-mail direct benaderd worden.
E-mail Marketing heeft meestal één van de volgende doelen:
- Nieuwe klanten werven
- Bestaande klanten overtuigen te kopen
- Relatiebeheer
Succesfactoren voor een geslaagde e-mailmarketing campagne
Wij geven alvast graag volgende 3 tips mee om elke e-mail campagne tot een succes te maken.

Vraag toestemming
Stuur zeker geen e-mail uit naar prospecten of klanten waarvan je de toestemming niet hebt, dit kan alleen maar nadelige effecten hebben op je toekomstige campagnes.

Personaliseer
Stel je e-mails zo persoonlijk mogelijk op. Geen enkele prospect of klant heeft baat bij een generieke e-mail waaraan hij of zij geen enkele boodschap heeft.

Analyseer
Rome is ook niet in één dag gebouwd. Maak daarom zoveel mogelijk gebruik van A/B-testing en voorzie voldoende tijd om de juiste conclusies te trekken.